Jeroen Diepemaat gekozen tot lijsttrekker VVD Enschede!

Jeroen Diepemaat, verkozen tot lijsttrekker voor de VVD tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen

Op de ledenvergadering van 7 juli 2021 is Jeroen Diepemaat (32) unaniem gekozen tot lijssttrekker en wethouderskandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.

Diepemaat is sinds 2018 wethouder in Enschede en heeft mooie stappen gezet in zijn portefeuille stedelijke ontwikkeling en cultuur. Zo zijn er fors meer woningen gebouwd in de afgelopen jaren en is de ambitie voor de komende jaren opgeschroefd naar 9300 nieuwe woningen. Dat wordt ondersteund door geld uit de woningbouwimpulsen van Rijk en Provincie maar ook met een gemeentelijke investeringsagenda. Ook is er positief besloten over zijn voorstel voor de huiskamer van de stad, waarmee onder andere de Bibliotheek een nieuw onderkomen krijgt aan het Wilminkplein.

Het bestuur en de leden zijn enthousiast hoe Diepemaat invulling heeft gegeven aan zijn wethouderschap en willen graag dat hij ook de komende periode verder gaat met de klus die hij is begonnen.

Jeroen Diepemaat: “Het is voor mij een eer om het vertrouwen van de leden te krijgen en weer lijsttrekker te mogen zijn voor de VVD in Enschede. De uitdagingen in onze stad zijn enorm, zeker na corona. Dit is het moment om te investeren in onze stad. Om onze ondernemers erdoorheen te helpen, maar ook om nieuwe woningen te realiseren en onze stad verder te laten groeien. Daar werk ik graag verder aan de komende jaren!”

Meer informatie?

Geert Haisma